Son vaxtlar kitab oxumağı
bir az yadırğasam da, ruhumda yer etmiş kitablar və müəlliflər var. Onlar
haqqında nə qədər düşünsəm də, düşüncələrimdə hər zaman bir qeyri-sabitlik olur
ki, bu dəyişkənlik də o əsəri mənə daha çox sevdirir.
Təbiət və maraq etibarilə
bir müəllifdən bir əsər oxuyuram və əgər bəyəndimsə, eyni müəllifdən davamını gətirmirəm.
Çünki qorxuram. Qorxuram
ki, tanışlıqdan sonrakılar birdən ilk oxuduğum əsərə nisbətdə aşağı səviyyəli olar və beləliklə, müəllif də, elə əsər də gözümdən düşər.
ki, tanışlıqdan sonrakılar birdən ilk oxuduğum əsərə nisbətdə aşağı səviyyəli olar və beləliklə, müəllif də, elə əsər də gözümdən düşər.
Bu düşüncənin kasad
olduğunun fərqindəyəm, ancaq kasad olduğu qədər də zövqvericidir.
Bu gün fikrimi bildirəcəyim
əsər, əlbəttə ki, oxuduğum kitablar içərisində ən zirvəyə yerləşdirdiyim Oskar
Uayldın "Dorian Qreyin portreti" romanıdır. Bu roman haqqında çox
danışıb, çox yazmış olsam da, yenə də ondan yazmaq istədim. Çünki yazdıqca
yazılası bir ustalıqla qələmə alınıb bu roman.
Uayldın həyatının sirli və
qaranlıq məqamlarını "portret"in bir rəngində vermiş olması isə bu əsəri
daha da oxunaqlı edir.
Oskar Uayld estetik idi.
Ancaq bu əsər nə qədər reallıqdan uzaq olsa da, mən Uaylda bir də
"realist" damğası yapışdırardım. O, nə qədər estetikdirsə, o qədər də
realistdir.
Oskar Uayldın
"Dorian Qreyin portreti" romanında insanın daim cavan qalma arzusunun
gerçəkləşməsi və bu gerçəklik fonunda baş verən hadisələr fəlsəfi bir şəkildə təsvir
olunub. Öz portretini gördükdən sonra: "Necə böyük bir kədərdir, Aman
Allah! Mən qocalacaq, qorxunc bir məxluq olacağam, amma mənim portretim əbədi
cavan qalacaq! Kaş əksinə olaydı, kaş bu portret qocalaydı, mənsə əbədi cavan
qalaydım!" - deyə dərin bir üzüntü keçirən Dorian nə biləydi ki, onun bu
arzusu bu kəlmələr dilindən tökülərkən artıq həyata keçir?!
"Qocalığın faciəsi
onda deyil ki, insan qocalır; faciə bundadır ki, qəlbən cavan qalır" - deyən
Lord Henri Dorianın cavan qalmağı arzulamasına səbəb olan kəsdir. O kəs ki,
hamı onu "adam yoldan çıxaran" kimi tanıyır. Və onlar yanılmırlar. Həqiqətən
də, Lord Henri adam yoldan çıxarandır və onun növbəti "qurbanı" da məhz
Dorian olur.
Əsərdə mənim üçün
Doriandan da önəmli olan bir şəxsdir Henri. Mən məhz onu əsərin baş qəhrəmanı
kimi görürəm. Çünki o bir "şeytandır". Ağlabatan və yoldançıxaran
mülahizəsi olan bir şeytan. Əsər boyu heç bir yerdə yanılmayan o şəxs, ancaq
bir yerdə yanılır: Dorian kimi bir gözəllik sahibinin cinayət işləyə bilməyəcəyini
dilinə gətirərkən. Çünki onun düşüncəsinə görə cinayətkar heç vaxt gözəl ola
bilməz. Ancaq Henri haradan bilsin ki, Dorian günah işlərkən günahın yansıması
portreti dəyişdirir, Dorianı yox...
Roman başdanbaşa təzadlardan
ibarətdir. Elə bir təzad ki, cismani gözəlliklə qəlbi pozğunluq bir bədəndə cəmlənib.
Üstündən 18 il keçib və əvvəlki saf, təmiz Doriandan geriyə qalan sadəcə onun
gözəlliyidir və bu gözəlliyin özü də bir qorxudur. Dorian əbədi cavanlığından
istifadə edir və həyatdan "zövq" alır. Bu zövqlər isə artıq onu
pozğun bir həyata sürükləyib və biz əsərin əvvəlindəki Dorianla sondakı Dorian
arasında dərin bir uçurumun olduğuna şahid oluruq.
Hadisələr sürət və zaman
eyniliyini ayaqlayır. Zaman yavaşdır, sürət isə öz axarında. Söhbət kitab
oxuyan zaman və sürətdən gedir.
"Estetik gözəlliyi
olan şeylərdə eybəcər mənalar axtaran adamlar əxlaqsız adamlardır və bu tərbiyəsizlik
heç də onları cazibədar göstərmir. Bu, böyük qüsurdur. Estetik gözəlliyi olan
şeylərdə ali məna tapanlar mədəni adamlardır. Onlara ümid etmək olar. Onlar
seçilmiş adamlardır və estetik gözəllikdə yalnız bir şeyi görürlər: gözəlliyi!
Yaxşı və yaxud pis kitab
olmur, yaxşı və yaxud pis yazılan kitablar olur. Vəssalam" - deyir Uayld
Dorian Qreyin portretində və elə bununla da yekunlaşdıraq. Yekunlaşdırım:
"Yaxşı və yaxud pis kitab olmur, yaxşı və yaxud pis yazılan kitablar olur.
Vəssalam".
Müəllif: Aqil Bəkirli
Yorumlar
Yorum Gönder