Mühafizəkarların əksinə sol fikirliyə görə fərqliliklərə
hörmət etmək lazımdır. Mühafizəkarlar, kapitalın və liberalizmin ideoloji gücü
və ABŞ, Birləşmiş Krallıq kimi Qərb hegemonlarının döyüş gücü ilə təmin edilən dünyanın
ümumbəşəri və mənəvi mənzərəsini dəstəkləyir kimi görünürlər.
Bu güclər,
daxildəki və xaricdəki bütün fərqlilikləri əzib yox etmək üçün çalışır. Qloballaşma və dünya quruluşlarının gücü vasitəsilə
dünyadakı bazarlara yayılıb fərqli quruluşdakı iqtisadi təşkilatları yox edərkən, tətbiq oluna bilən tək ideologiya olaraq ümumbəşəri liberal fərdiliyi təqdim edirlər.
dünyadakı bazarlara yayılıb fərqli quruluşdakı iqtisadi təşkilatları yox edərkən, tətbiq oluna bilən tək ideologiya olaraq ümumbəşəri liberal fərdiliyi təqdim edirlər.
Bütün bunlar postmodernizmin Sola nə üçün cəlbedici
gəldiyini açıqlamağa kömək edir. Postmodernizm, bütün qəti doğrular ilə dəyərləri
və əsaslandırıldıqları hekayələri rədd etməsi, öyrənmək və ifadə üçün fərqli
üsullara eyni rəftar edərək təmiz hava təqdim etmiş olmalıdır. Ancaq zəmin dəyişdi.
Mühafizəkar hərakat postmodernizmin dərslərini assimilyasiya etməyi keçmişdəki ənənəvi
fəlsəfələrlə sintez etməyi bacarmışdır. Bu görədə, mühafizəkarlar bir çox
baxımdan Soldan daha çox müvəffəqiyyətli olmuşdur. Bunun səbəbi, qismən də
olsa, postmodern mühafizəkarların olduqları mövqelərin paradoks nəticələrini
coşğuyla mənimsəmələrindən heç bir zaman narahatlıq keçirməmiş olmasıdır.
Bunun necə həyata keçəcəyini anlamaq üçün daha da
keçmişə gedib mühafizəkarlığın spesifik formalarına baxmalıyıq. Bu nümunələr
göstərir ki, postmodern mühafizəkarlıq intellektual və mədəni bir vakuumdan
ortaya çıxmışdır. Edmund Burke, bunun bəlkə də ən əhəmiyyətli
qabaqcıllarındandır. Burke, Fransa İnqilabına dair Düşüncələrində, yenilikçi
Fransız İnqilabçılarını “eqoist xasiyyətli və dar fikirli” olmaqla
günahlandırır. Yalnız siyasi fikirlərinə deyil, arxalarındakı təkəbbürlü
rasionalizmə də düşmənçilik bəsləyirdi. Burke, tamamilə rasionalist fəlsəfəyə əsaslanan
bəzi iddialı qəliblər çərçivəsində cəmiyyətin başdan ayağa dəyişə biləcəyi
inancını tənqid etmişdir. Populist baxımdan, Burke təhlükəli və şiddətli
radikalizmə səbəb olan “metafizik abstraksiyanın təkliyindən” şikayətlənmişdir.
Məsələn, hər şeyi əcdadlarından daha yaxşı bildiyini düşünənlərin impulslarına
qarşı çıxan möhtərəm institutlar yıxılmadığı müddətcə, İnqilabçıların istədiyi
mücərrəd insan haqlarının heç bir zaman həyata keçməyəcəyinə inanmışdır.
Burke, dövrümüzdəki postmodern mühafizəkarlarda
gördüyümüz sərhədsiz irrasionallığı təsdiq etməmişdir. Yenə də mühafizəkarlığın
sonrakı növlərində irrasionalizmi mənimsəmənin təməlini hazırlamışdır. İnsan
ağlıyla qavranıb yaradılacaq və cəmiyyətə qəbul etdiriləcək doğru və dəyərlərin
varlığına çox şübhə ilə yanaşmışdır. Mühafizəkarlar üstündəki təsirini əsrlər
boyunca görmək mümkündür. Məsələn, “Rationalism and Politics”də, Michael
Oakeshott, modern insanın rasional siasətə nihilist bir fədakarlıq ilə özünü əks
etdirmə və hesablamadan çox “yaxınlıq və davranış” vərdişnə əsaslanan,
irrasional amma mədəniyyətinə və yaşadığı cəmiyyətə daha çox təmin edici bir fədakarlıq
arasında seçim etməli olduğunu müzakirə etmişdir. Burkenin irrasionalizmi,
coercing Virtue: The Worlddwide Rule of Judges işində Solçuları “fərqliliklər,
şərtlər, tarix və insan ilə cəmiyyətin mürəkkəb qarışıqlıqlarına dair seçici
hörmət sahibi” olmaqla qınayan qaydaçı mühafizəkar Robert Bork, Amerikan
hüququnun məqsədinin “inkişaf edən ədəb qaydalarının hər zaman irəliləmə mənasına
gəldiyi və cəmiyyətlərin çürümədiyi, hər zaman yetkinləşdiyi skeptizmini” ifadə
etmək olduğunu irəli sürən Antonin Scalia kimi bir çox şəxsin əsərlərini bəzəmişdir.
Bu intelektual nümunələr, xeyli vaxtdır Sol ilə
birləşdirilməsinə rəğmən postmodern mövqelərə dəyişməsinin niye mühafizəkarlar
üçün daha əvvəl görülməmiş bir sıçrayış olmadığını göstərir. İrrasionalizmə
hörmət və buna bağlı olaraq məntiq ilə obyektivlik yerinə mədəniyyət ilə cəmiyyətə
yönəlmək, təməli çoxdan hazırlamışdır.
Çağdaş
postmodern mühafizəkarlıq
Postmodern mühafizəkarlıq irrasional
qabaqcıllarının bir çox bənzər nöqtəsini əks etdirərkən, uc nöqtələrdəki meyllərini
isə yayındırmaqdadır. Bundan əlavə modern texnalogiya və sərmayənin böyük gücü
tərəfindən dəstəklənməkdədir.
Ironik formada, postmodern mühafizəkarlıq,
radiolarda, bloglarda və internet saytlarınında bildirdiyi kimi, postmodernizm
və “mədəni Marksizim” (artıq hər nə deməkdirsə) prinsipi ola biləcək şeylərə
ümumi olaraq görünüşcə düşmənçilikdədir. Qərbin irqçilikkeçmişinə və həyata
keçirdiyi soyqırımlara biganədir. Sosial məzmunu aşağı görər. Və ən bariz
formada, postmodern mühafizəkarlıq, Qərb mədəniyyətinin və dəyərlərinin tənqidi
haqqında şübhədir. Halbuki bu gizlədilməkdədir. Ən sıx siyasi qarşıdurmalar hər
zaman oxşar ideoloji çərçivələr daxilində olan qruplar arasında baş verir.
Postmodern mühafizəkarlıq, eliminmi yoxsa sosial elimlərinmi önərdiyinə fikir
vermədən qəti həqiqətlərə və əsassız inancı rədd etdiyi, mənası ənənəvi şəxsiyyət
və dəyərlərində mövqe tutduğu üçün postmoderndir. Postmodern mühafizəkarlığın
siyasətə yanaşmasında da bu ifadə olunmuşdur. Qəti doğru olmadığı üçün, fərqli
dəyər sistemləri və siyasətlər arasında vasitəçilik edən və ya bunların həqiqiliyini
dəyərləndirə biləcək sərt meyarlar vardır. Alternativ həqiqətlərə yönələrək həqiqətlərə
qarşı çıxa bilir. Tənqidlər saxta xəbər olduğu əsası ilə rədd edilə bilər.
Postmodern mühafizəkarlıq üçün əhəmiyyətli olan, mühafizəkar şəxsiyyətə inanclı
qalmaqdır.
Pynchonesk donald Trumpın prezidentliyi və Brexit qərarı
kimi hadisələrin işarə etdiyi kimi postmodern mühafizəkarlıq Anglo-sakson
dünyada yüksəlməkdədir. Marine le-Penin silvizasiya milliyətçiliyində, Geert Wilderin
yad düşməni siyasi-teologiyasında, və də Polonyadakı Hüquq və Ədalət
Partiyasının Səlib zehniyyətində üzə çıxması narahat edicidir. Bütün bu hərəkətlər
və partiyalar mühafizəkar ümumibəşəriliyi buraxıb daxilə dönmüşdürlər.
Postmodern hərəkətlər və partiyalar ənənəvi şəxsiyyətin ritorikasını və
ikonlarını mənimsəmişdir. Bəzən “Qərb mədəniyyətindəki” ölkələrdəki oxşar
fikirli mühafizəkarlarla əlaqə qurarkən,
bəzən olan bitən saf milliyətçilik xəttində tuturlar. Hər iki halda,
postmodern mühafizəkar hərəkətlər və partiyalara qloballaşma, inteqrasiya və
ümumbəşər hərəkətlərə dair qeyd kitablarını yaradarkən həqiqətlər və tərəflərdən
çox yadlaşma və inciklik duyğularına dayanaraq hərəkət etməlidir. Köhnə
formadakı ümumbəşər mühafizəkarlığın nümayəndəsi olan Willim Buckley və Nicolas
Sarkozy kimi fiqurla, qloballaşan nizama uyğunluqları və sözdə dəstəkləri səbəbi
ilə kənara atılırlar. Nisbi, vecsiz, hətta həqiqətlərdən bixəbər, dolayısı ilə
şəffaf bir ideloji agentdə güdmək üçün yüksəlməklərini asanlaşdıran
texnologiyaları istifadədə daha aqressiv fiqurlarla dəyişdirilirlər.
Postmoderin mühafizəkarlar, istər gücü ələ keçirməkdə istərsə də həyata keçrilən
siyasətlərdə müəyyən ölçüdə müvəfəqiyyət əldə edərək siyasətin təməlini və
formasını dəyişdirmişdirlər.
Tərcümə edən: Ramilə Heydərova
Mənbə:
http://thephilosophicalsalon.com/post-modern-conservatism/?utm_content=buffer36ace&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Yorumlar
Yorum Gönder